Feedback, l’hora dels residents

Parlem de la relació tutor resident. Parlem de la metodologia útil pel creixement del resident. Parlem del feedback.

La retroalimentació és un procés dinàmic que involucra tutors i residents. Serveix per confirmar els comportaments i actituds positius (per encoratjar la repetició) i corregir els negatius (fomentant un canvi) . Malgrat estat reconeguda com una part integral del procés educatiu i popularitzat per a l’educació mèdica durant diverses dècades (Jack Ende 1983) queda molt camí per recórrer en l’acceptació d’aquesta tècnica per part dels tutors, i, però també, dels residents!

Les Unitats Docents de Medicina de Família i Comunitària van adoptar aquesta tècnica molt aviat. A principis dels anys 90 la tècnica es va introduir a Catalunya gràcies entre d’altres a Randol Barker, que es va passejar per les nostres terres explicant com fer i donar feedback.

Els primers documents de Valoració Formativa dels residents ja en parlaven com a part fonamental del procés d’aprenentatge.

feedback

Després d’anys perseguint els tutors perquè compleixin amb el mínim de 4 entrevistes tutor-resident potser va arribant l’hora d’empoderar els residents i fer-los responsables també de les reunions de seguiment amb feedback.

Ens ho recorda un article aparegut aquest darrer any Ali H. Algiraigri.Ten tips for receiving feedback effectively in clinical practice. Med Educ Online 2014, 19: 25141

Aquest article proposa que siguin els residents que es facin preguntes sobre com avançar en l’aprenenentatge i dóna consells:

Autoavaluació: Divideix les tasques en diferents components  concrets en lloc de mirar el panorama global.

Neccessito realment feedback? Tothom té un punt cec, el que ens impedeix arribar a la següent etapa de creixement, fem-ho i descobrim-lo.

Connecta bé amb el teu tutor i crea ponts cap a l’èxit.

Si no tens feedback o molt poc pren la iniciativa i pregunta. Genera confiança amb el teu tiutor.

Controla les emocions. S’espera que cometis errors. És normal rebre retroalimentació constructiva. La retroalimentació és una oportunitat de millora. S’ha de tenir una bona actitud d’escolta activa.

Tenir un pla de millora després del feedback. És el que realment importa.

Pregunta pregunta i pregunta sobre els teus punts a millorar.

I estigues disposat a fer o rebre feedback sempre que ho necessitis.

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s