El rol playing com a eina docent

Tutors i residents tenim una eina molt potent per la valoració formativa, per ajudar a créixer professionalment i que no la utilitzem prou sovint: el rol playing.

Pot ser plantejat des de la simplicitat: reproduir una escena que ha succeit el mateix dia fent el rol de pacient el propi tutor.

Pot servir per avaluar la relació metge pacient i també el “sap com” de la piràmide de Miller. I, una mica més sofisticat, amb actors simulats, tens una idea del “sap”.

La potència radica en el feedback posterior. La reflexió a partir de la situació creada ens remou coneixements però també emocions, i d’aquí ve la seva força.

Si a més decidim videogravar la situació i el feedback es fa amb la visualització de l’episodi, encara se’n pot treure millor partit.

Condicionants evidents: confidencialitat, consentiment absolut del resident, encara que jo invitaria a provar-ho inclús als més reticents.

Un exemple de rolplaying sofisticat, per mostrar com es fa una Observació Estructurada de la Pràctica Clínica:

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s