Millor caminar

La inactivitat física és un risc per a la salut. És un dels 10 factors de risc que contribueixen a l’aparició de malalties cròniques com malalties cardiovasculars, càncer,  obesitat, diabetis mellitus tipus 2.

Sabem que com més caminem cada dia (de forma vigorosa) millor. Els estudis parlen de com a mínim 5 000 passes, d’altres 10 000 i alguns fins i tot de 15 000. La qüestió és moure’s.

Xerrant amb professionals de la salut ens ha sortit el dubte : és millor caminar o anar en bicicleta per la ciutat, des del punt de vista de consum energètic?

Podem trobar algunes respostes a les xarxes:

“Sempre que camines estàs aixecant el teu cos cap amunt i cap avall, i això implica una despesa d’energia”, proposa Fajans, apostant per caminar com a millor exercici.

L’explicació fisiològica: “Hi ha una mica d’elasticitat en el teu sistema, de manera que alguns dels teus músculs actuen com ressorts quan col·loques els peus a baix, i de certa manera et reboten de tornada. No obstant això, aquest acte afegeix energia. Caminar amb bicicleta, en canvi, no et dóna això -el teu cos no es mou de dalt a baix-, així que a poca velocitat, el ciclisme és més eficient -en termes de no gastar energia-  que caminar “.

El ministeri de sanitat recomana  realitzar com a mínim cada setmana 150 minuts d’activitat física moderada o bé 75 minuts d’activitat vigorosa  o bé una combinació equivalent  d’activitat moderada i vigorosa.

Tenint en compte que la intensitat d’activitat física es pot dividir en diferents  nivells:

  • Intensitat lleu: Et permet parlar o cantar sense esforç mentre la practiques. per
    exemple: caminar a pas lent. (<3 MET)
  • Intensitat moderada: Augmenta la sensació de calor i s’inicia una lleugera sudoració;  Augmenta també el ritme cardíac i el respiratori però encara es pot parlar sense sentir que falta l’aire. Per exemple: caminant a pas lleuger (més de 6 km / h) o passejant en bicicleta (16-19 km / h). (3-6 MET)
  •  Intensitat vigorosa: La sensació de calor i sudoració és més fort. El ritme cardíac és més elevat i costa més respirar, pel que resulta difícil parlar mentre es practica. Per exemple: córrer o anar amb bicicleta pedalant ràpidament (19-22 km / h). (> 6 MET)

Segons el PAFES caminar cap avall són 3 METs, i cap amunt 9, caminar/trotar 4,1 i anar en bicicleta 6,9.

Així que difícilment podem concloure quina és la millor opció encara que fisiològicament, en terreny pla, gastem més energia caminant.

En tos cas, tothom a moure’s!!!!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s